Sensibilizarea si antrenarea organismelor administrative ale comunitatii locale si ale celor centrale in solutionarea problemelor familiilor cu dificultati materiale, dar cu copii cu inteligenta superioara.
Pregatirea copilului pentru a-si respecta semenii, pentru a-si asuma responsabilitatea vietii in spiritul tolerantei, a pacii, egalitatii sanselor si a protejarii mediului natural.
Dezvoltarea la elevii sponsorizati a respectului fata de valorile culturale ale poporului roman si ale altor popoare.
Conceperea si initierea unor actiuni de obtinere a sustinerii materiale din partea unitatilor economice, organizatiilor umanitare, sponsorilor si a persoanelor fizice din tara si strainatate.
Strangerea si gestionarea fondurilor banesti necesare acoperirii cheltuielilor de sustinere a elevilor in cadrul proiectului.
Asigurarea cadrului optim de desfasurare a procesului instructiv-educativ si a conditiilor cat mai bune de masa si cazare. Organizarea unor activitati tematice in perioada vacantelor. Organizarea de tabere si excursii in tara si strainatate.
Monitorizarea dezvoltarii fizice si psihice a elevilor prin intermediul cadrelor de specialitate.
Extinderea proiectelor viabile la nivelul altor judete pentru valorificarea potentialului intelectual si al altor copii inteligenti aflati in dificultate.
Pana in prezent, dupa modelul Iasului, au mai aparut la nivel de tara in mai multe judete (Iasi, Suceava, Galati, Bucuresti, Cluj etc.) mai multe asociatii sau fundatii care se ocupa de elevi inteligenti de la tara. Tot dupa modelul Asociatiei Pro Ruralis (premiera in Romania din anul 2001) MECT scolarizeaza, teoretic, in fiecare judet cate o clasa de a V-a sau un numar limitat de elevi cuprinsi in alte clase.